ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ      ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ      ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ... (2003-2015)      ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΤΕΥΧΗ    Τεύχος 1 - Μάϊος 2006  
ART & CRIME

Τεύχος 14 - Απρίλιος 2010


Εκτύπωση     Αποστολή     Σμίκρυνση  Μεγέθυνση Μέγεθος γραμμάτων



Share |



Η τέχνη της δερματοστιξίας (tattoo) στο Ρωσικό Οργανωμένο Έγκλημα
 
 
του Κλέαρχου Μαυριλάκου,
φοιτητή Νομικής Σχολής Αθήνας
 
1ον. “Στις ρωσικές φυλακές η ιστορία της ζωής σου είναι χαραγμένη πάνω στο σώμα σου με τατουάζ. Εάν δεν έχεις τατουάζ απλά δεν υπάρχεις!" (Alix Lambert, στο ντοκιμαντέρ "The Mark of Cain").

2ον. Στη ρωσική γλώσσα υπάρχουν  πενήντα περίπου τρόποι να πεις «κλέβω» και η ρωσική μαφία τους χρησιμοποιεί όλους. Όπως λένε οι Ρώσοι, η μαφία είναι ο μόνος θεσμός που λειτουργεί σήμερα στη χώρα. Έτσι ή αλλιώς, είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, η πιο πολυάσχολη και ίσως εκείνη που έχει συγκεντρώσει τους πιο βδελυρούς απατεώνες. Και υπεράνω όλων βρίσκονται οι “Vory V Zakone”, οι νονοί, οι “Κλέφτες του Κώδικα” (Myers, Willard H., 1996, 181–222  &Friedman, Robert I., 2000).
 
Η θεματολογία των Τατουάζ στους Vory V Zakone

Τα tatoo των Ρώσων κακοποιών χαρακτηρίζονται από ένα πολύπλοκο σύστημα συμβολισμών, οι οποίοι όταν αποκωδικοποιηθούν δίνουν λεπτομερείς πληροφορίες για εκείνον που τα φέρει στο σώμα του. Επιπλέον πληροφορίες μάλιστα μπορεί κάποιος να αντλήσει και από το μέρος του σώματος που αυτά υπάρχουν. Για παράδειγμα, τα tattoo που κάνει ένα νέο μέλος μιας Ρωσικής συμμορίας και δηλώνει την ένταξη του στην συμμορία αυτή συνήθως τοποθετείται στο στήθος ή στο μπράτσο και συνδυάζεται μ’ ένα τριαντάφυλλο (V. Chalidze, 1977, 57).

Τα tattoo που έχουν γίνει στις φυλακές έχουν ένα χαρακτηριστικό μαύρο χρώμα με μια ελαφριά απόχρωση του μπλε λόγω του μελανιού που χρησιμοποιείται και το οποίο παρασκευάζεται από τη στάχτη καμένης σόλας παπουτσιού που αναμιγνύεται με ούρα. Επίσης, έχουν μια ιδιαίτερη τραχιά όψη καθώς λόγω τις έλλειψης οργάνων (τα tattoo απαγορεύονται βάσει νόμου στις ρωσικές φυλακές) οι γραμμές που χαράζονται στο δέρμα είναι αρκετά βαθιές.

Τέλος, σε κάποιες περιπτώσεις τα tattoo χρησιμοποιούνται και ως μια μορφή τιμωρίας,  για να στιγματίσουν εκείνον που τα φέρει μέσα στην κοινότητα των Vory. Γίνονται δια της βίας συνήθως σε εκείνους που έχουν χρέη από παίγνιο και απεικονίζουν παραστάσεις πορνογραφικού χαρακτήρα, κάτι αρκετά προσβλητικό για εκείνον που τα φέρει.

Οι συμβολισμοί (Danzig Baldayev, 1995):

• Η  “σταύρωση στο στήθος” συνιστά για ένα ρώσο κρατούμενο συνήθως την ύψιστη τιμή και τον χαρακτηρίζει ως “Prince of all Thieves”.
• Η σκηνή με τον Χριστό να απεικονίζεται επάνω στον σταυρό σηματοδοτεί και το μαρτύριο που έχει υποστεί ο συγκεκριμένος κρατούμενος καταδικασμένος από το ρωσικό ποινικό σύστημα να ζει μια ζωή, έγκλειστος στις φυλακές.
• Αν ο σταυρός από πάνω έχει ζωγραφισμένη και μια “κορώνα”, τότε αυτό σημαίνει πώς ο κρατούμενος είναι “Pakhan” δηλαδή αρχηγός της οικογένειας των κλεφτών.
• Οι  “ζώνες” επάνω στο κορμί των φυλακισμένων είναι ένα τατουάζ που τους εξασφαλίζει των σεβασμό των συγκρατουμένων τους.
• Οι πολλές ζώνες επάνω στο δέρμα δείχνουν ότι ο κρατούμενος δεν θα φύγει ποτέ από τις φυλακές γιατί διέπραξε κάτι πολύ σοβαρό.
• Τα “φίδια” είναι ένα ακόμη τατουάζ των Ρώσων που όταν είναι περασμένο γύρω από τον λαιμό τους συμβολίζει την καταπίεση που εξακολουθούν να υπομένουν οι κρατούμενοι από το απομεινάρια του πρώην σοβιετικού κομμουνιστικού μπλοκ.
• Οι “τίγρεις” πάνω στο σώμα συνήθως δείχνουν κάποιας μορφής εκδίκηση που έχουν καταφέρει να πάρουν οι κρατούμενοι από τους δεσμοφύλακες φρουρούς τους και την διοίκηση των φυλακών.
• Η “ γάτα” είναι συνυφασμένη με τις ιδιότητες που απαιτείται να έχει κάποιος κλέφτης. Είναι το πιο συνηθισμένο τατουάζ και γίνεται στο άνω μέρος του στήθους.
• Τα “μάτια” (η σημασία διαφέρει ανάλογα με το μέρος που είναι τοποθετημένο): Αν βρίσκεται στο μπροστά μέρος της κοιλιάς σημαίνει ότι εκείνος που το έχει κρατάει πάντα ανοιχτά τα μάτια του. Αν βρίσκεται στα οπίσθια έχει γίνει με τη βία και σημαίνει πως ο κρατούμενος χρησιμοποιείται ως σεξουαλικό αντικείμενο μέσα στις φυλακές.
• Το αγκαθωτό συρματόπλεγμα απεικονίζει τα χρόνια της ποινής που έχει καταδικαστεί κάποιος να εκτίσει.
• Τα “αστέρια” ανάλογα με τις κορυφές που έχουν δηλώνουν τα χρόνια της ποινής.
• Τα “οκτάγωνα αστέρια” που βρίσκονται στο δεξί και αριστερό άνω θωρακικό μέρος σημαίνουν πως εκείνος που τα έχει είναι “Κλέφτης του κώδικα”, δηλαδή Vor V Zakone. Τα οκτάγωνα αστέρια που βρίσκονται στα γόνατα δείχνουν ότι ο συγκεκριμένος Vor δεν γονατίζει σε καμία εξουσία και δεν είναι υπόλογος σε κανέναν.
• Ο “ιστός αράχνης” υποδηλώνει πως ο κρατούμενος έχει σχέση με το εμπόριο ναρκωτικών. Όταν μέσα στον ιστό υπάρχει και η αράχνη σημαίνει πως ο κρατούμενος έχει κάποιον εθισμό στα ναρκωτικά.
• Τα “κρανία” δείχνουν πώς ο κρατούμενος είναι σκληρός και αδίστακτος δολοφόνος και τα τατουάζ αυτά συνήθως τα χτυπούν μόνο υψηλόβαθμα μέλη των Vory V Zakone.
• Οι “εκκλησίες” και τα “κάγκελα” στο σώμα δείχνουν συνήθως την διάρκεια των ποινών των κρατουμένων και η ναζιστική σβάστικα απεικονίζει τα ισόβια δεσμά. Ανάλογα με τον αριθμό των τρούλων που έχουν οι εκκλησίες ή των αριθμό των κάγκελων υπολογίζουμε τα έτη της ποινής.
• Ο ”σταυροφόρος” και ο ”σιδερόφρακτος ιππότης” συνήθως απεικονίζουν τις σαδιστικές ή χουλιγκανιστικές τάσεις των κρατουμένων και την σχέση τους με ρατσιστικές επιθέσεις και εγκλήματα.
• Τα “κεριά” υποδηλώνουν πως εκείνος που τα φέρει είναι επικίνδυνος εγκληματίας και “μπορεί να σβήσει το φώς της ζωής σου
• Οι “καμπάνες” σημαίνουν πως ο κρατούμενος έχει διαπράξει κάτι πολύ σοβαρό και δεν υπάρχει πιθανότητα να βγει ποτέ από τις φυλακές. Είναι σύμβολα που εξασφαλίζουν τον σεβασμό μέσα στις φυλακές και γίνονται μόνο από υψηλόβαθμα στελέχη της Vory V Zakone.
• Τα tattoo με τα πρόσωπα του Στάλιν και του Λένιν, γίνονταν κατά την περίοδο της Σοβιετικής ένωσης πάνω από κάποιο ζωτικό όργανο του κρατουμένου, όπως η καρδιά, ώστε εκείνος να αποφύγει την εκτέλεση. Πίστευαν πως “Κανένας φρουρός δεν θα τολμούσε να πυροβολήσει πάνω στην εικόνα του ηγέτη”. Το συγκεκριμένο τατουάζ δεν χρησιμοποιείται πλέον.
• Οι κρατούμενοι που φέρουν τατουάζ “μαχαίρι στιλέτο” συνήθως εκτελούν τις κατά παραγγελία εκκαθαρίσεις μέσα στις φυλακές.
• Η “Παναγία με το θείο βρέφος στην αγκαλιά της”, συμβολίζει πως ο κρατούμενος είναι από την παιδική του ηλικία τρόφιμος των φυλακών.
• Οι  “πεταλούδες” είναι τα τατουάζ κακοποιών που είναι υπότροποι και επιρρεπείς στις αποδράσεις.
• Tέλος τα πορνογραφικά ‘’tattoo” δείχνουν πώς ο κρατούμενος έχει σπάσει τον κώδικα ηθικής των Vory V Zakone και χρωστάει λεφτά από τον τζόγο.
 
Τα τατουάζ στην ταινία “Eastern Promises” του David Cronenberg (2007).
Για να ανταποκριθεί ο Mortensen στο ρόλο του στην ταινία "Eastern promises" χρειάστηκε να κάνει 32 tatoo στο σώμα του. Κάποια από αυτά χωρίς ιδιαίτερο νόημα, με μάλλον έναν χιουμοριστικό χαρακτήρα όπως δηλώνει ο ηθοποιός. Τα πιο σημαντικά από αυτά περιγράφονται στη συνέχεια (Πηγή: www.imdb.com).

Από τα tattoo μπορούμε να συμπεράνουμε πως ο Nikolai:
• Ήταν έμπειρος και ικανός κλέφτης, “ Prince of all Thieves ”.
• Είχε τρεις διαφορετικές καταδίκες που τις εξέτισε σε τρείς διαφορετικές φυλακές.
• Η μια από τις ποινές του ήταν τρία έτη.
• Υπήρξε για κάποιο διάστημα έγκλειστος στις φυλακές της Αγίας Πετρούπολης.
• Υπήρξε κατάδικος σε κάποια φυλακή της Σιβηρίας, όπου υπάρχουν οι πιο σκληρές φυλακές για τους πιο αδίστακτους κακοποιούς.
• Υπήρξε υψηλόβαθμο μέλος κάποιας συμμορίας και εκτελούσε κατ’ επάγγελμα δολοφονίες.
• Είχε κάποιον εθισμό σε ναρκωτικές ουσίες.
• Υπήρξε εγκληματίας από μικρή ηλικία.
• Ύστερα από την “μύηση” του, την τελετουργία της οποίας παρακολουθούμε στην ταινία, έγινε “Κλέφτης του κώδικα” (δηλαδή “Vor V Zakone”).
• Πλέον δεν γονατίζει ενώπιον καμίας εξουσίας.
 
Στο σώμα του Nikolai υπάρχουν τα ακόλουθα tattoo:

Στο Στήθος:

1. Ο  “σταυρός στο στήθος” συνιστά για τον Nikolai ύψιστη τιμή και τον χαρακτηρίζει ως “Prince of all Thieves”. Επίσης, η σκηνή με τον Χριστό που απεικονίζεται επάνω στον σταυρό σηματοδοτεί το μαρτύριο που έχει υποστεί όσο υπήρξε έγκλειστος στις φυλακές.
2. Η επιγραφή “Пусть будет сном что пережито мною”, σημαίνει “Ας ήταν όλα αυτά που έχω περάσει ένα όνειρο”.
 

Στα πλευρά:
( Αριστερό πλευρό )

3. Η “Παναγία με ανοιχτή καρδιά και μαχαίρια που την διαπερνούν” είναι ένα σύμβολο αποτροπιασμού που δείχνει πως ο Nikolai δεν απολάμβανε τις δολοφονίες που εκτελούσε και με αυτόν το τρόπο “προσπαθούσε να ξορκίσει το κακό”.
4. Κάτω από το tattoo υπάρχει η επιγραφή “Себя не обманешь”, που σημαίνει “δεν μπορείς να ξεγελάσεις τον εαυτό σου”.
 

( Δεξί πλευρό )
5. Ο Χάρος με το σφυροδρέπανο σημαίνει πως ο Nikolai είναι κατ’ επάγγελμα δολοφόνος.
6. Κάτω από το tattoo υπάρχει η επιγραφή “Я здесь и я жду”, που σημαίνει “είμαι εδώ και περιμένω”.

Στην πλάτη:
 

7. Η εκκλησία είναι επίσης ένα σύμβολο που χρησιμοποιείται για να “ξορκίσει το κακό”. Ανάλογα με τον αριθμό των τρούλων, μπορεί να σημαίνει δύο πράγματα. Είτε πως ο κρατούμενος έχει εκτίσει ποινή σε έτη ανάλογη με το πλήθος των τρούλων, είτε πως έχει εκτίσει ανάλογο αριθμό ποινών. Στην περίπτωση μας σημαίνει πως ο Nikolai έχει εκτίσει τρεις διαφορετικές ποινές.
8. Πάνω από τους τρούλους υπάρχει η επιγραφή «Важно оставаться человеком» που σημαίνει “είναι σημαντικό να παραμένεις άνθρωπος”.
 
Στα μπράτσα:
( Δεξί μπράτσο)

9. Ένα μαύρο κοράκι με την επιγραφή «Черный ворон, я не твой» (“Μαύρα κοράκια δεν είμαι ακόμα δικός σας”), δηλώνει την θέληση για ζωή που έχει ο ήρωας της ταινίας. Το συγκεκριμένο tattoo είναι εμπνευσμένο από ένα παλιό ρωσικό τραγούδι που συνήθιζαν να τραγουδούν οι Ρώσοι φυλακισμένοι.

( Αριστερό μπράτσο )
10. Το κρανίο που συνδυάζεται μ’ ένα τριαντάφυλλο, σημαίνει πως ο Nikolai ήταν υψηλόβαθμο μέλος σε κάποια ρώσικη συμμορία και πως είναι σκληρός και αδίστακτος δολοφόνος.
 
Στα χέρια:
( Δεξιός πήχης )

11. Το φίδι που τυλίγεται γύρω από ένα στιλέτο είναι ένα αρκετά συνηθισμένο τατουάζ για τους Ρώσους εγκληματίες που δηλώνει την επιμονή και την αποφασιστικότητα τους.

( Αριστερός καρπός )
12. Το αγκαθωτό σύρμα δηλώνει ανάλογα με το πλήθος των εξοχών του τα χρόνια που έχει περάσει στην φυλακή εκείνος που το φέρει. Εδώ φαίνεται πως ο Nikolai είχε εκτίσει τρία χρόνια σε κάποια φυλακή της Ρωσίας.

( Αριστερό χέρι )

13. Η επιγραφή “cebep” σημαίνει Βοράς και υποδηλώνει την Σιβηρία όπου βρίσκονται οι πιο σκληρές φυλακές με τους πιο επικίνδυνους εγκληματίες.

( Δάκτυλα του αριστερού χεριού )

14. Ο χαρακτηριστικός σταυρός αναφέρεται στην Αγ. Πετρούπολη και ο Nikolai πιθανώς είχε εκτίσει ποινή στις φυλακές της.
 
Στους Ώμους:
( Αριστερός ώμος )
15. Ο ιστός αράχνης με την αράχνη μέσα σε αυτόν σημαίνει πως ο Nikolai είχε κάποιον εθισμό στα ναρκωτικά. Αν ο ιστός είναι χωρίς την αράχνη σημαίνει πως εκείνος που έχει το συγκεκριμένο τατουάζ είναι έμπορος ναρκωτικών.
 
Στις Κλείδες και στα γόνατα:

16. Τα “οκτάγωνα αστέρια” επιτρέπεται να τα έχουν μόνο οι Vory V Zakone, οι “επίλεκτοι” εγκληματίες του ρωσικού υπόκοσμου. Ο Nikolai είναι δηλαδή επίσημο μέλος της ρωσικής μαφίας και δεν είναι υπόλογος σε καμία εξουσία.
 

Σημαντική υποσημείωση: Οι φωτογραφίες προέρχονται από σκηνές τις ταινίας “Eastern Promises” και έχουν υποστεί ψηφιακή επεξεργασία /Πηγή: www.focusfeatures.com.


Το παρόν κείμενο αποτελεί τμήμα εργασίας της γράφοντος η οποία εκπονήθηκε στη Νομική Σχολή Αθηνών για το μάθημα της εγκληματολογίας  τον Ιανουάριο του 2010 υπό την επίβλεψη των υπ. Δρ. Φώτη Σπυρόπουλου και Μάρθας Λεμπέση
.



Βιβλιογραφικές Πηγές:

Baldayev Danzig, Russian Criminal Tattoo Encyclopedia, Moskow: Steidl, 1995.
Chalidze V., Criminal Russia. Essays on crime in the Soviet Union, New York: Random House (1977): 57.
Friedman, Robert I., Red Mafiya, New York: Little, Brown and Company, 2000.
Galeotti M., "Criminal Russia: The traditions behind the headlines," History Today, 44, 8 (1994): 12-14.
Gamayunov, "Thieves-in-law: Devils dressed as Robin Hood," The Moscow Times (11 January 1995): 9.
Gurov A.I. and V. Riabinin, "Ispoved΄ vora ν zakone," Na boevom postu, 12 (1990): 50-62; 1(1991): 75-84; Id., Ispoved΄ vora νzakone (Moskva: Rosagropromizdat, 1991).
Likhachev D.S., "Cherty pervobytnogo primitivizma vorovskoi rechi,"/a;v(- i myshlenie, Proceedings of the USSR Academy of Science, III-IV (1935): 47-100.
Myers, Willard H., "The Emerging Threat of Transnational Crime from the East." Crime, Law and Social Change 24 (1996): 181–222.
Serio J., V.S. Razinkin, "Thieves professing the code," Low Intensity Conflict & Law Enforcement, 4, 1 (1995): 72-88.
 

Emeritus Professor Calliope Spinellis
 
"Today, there are several well-qualified criminologists in Greece".


διαβάστε περισσότερα...
Victim offender mediation in family violence cases
The greek experience


by Vasso Artinopoulou,
Ass. Professor of Criminology,  Panteion University (GR) 
 
 
The article describes the implementation of victim offender mediation as provided by law in cases of domestic violence in Greece


διαβάστε περισσότερα...
Improving prison conditions in Greece
 
... by Nestor E. Courakis
Professor of Criminology & Penology
Faculty of Law, University of Athens (GR)
 
"This editorial is dedicated to prisons and the Greek penal system since we believe it is the duty of any society to give priority to correctional topics and have as its main objective to improve prison conditions.
How might this improvement be achieved, however?
 
...
 
With this issue we celebrate the English-language edition of the Greek electronic journal “The Art of Crime”. It would be trite to discuss here emotions such as elation and hope that of course are called for at a time like this. The overwhelming emotion, at least to me, is gratitude to the main protagonists of this first criminological electronic magazine in our country, i.e. to Fotios Spyropoulos and Dionysis Chionis ..."
 
διαβάστε περισσότερα...

Scientific colloquium on:
“Criminological Aspects of Migration in Greece”


"EPANODOS" (“Return” back to the society)
Rehabilitation Center for ex-prisoners
Presentation, challenges and objectives


Congress of the Greek Society of Criminology:
"Criminology and current challenges"


Combating discrimination and social exclusion:
the “EPAFI” (“CONTACT”) program, where young Law students meet young inmates...




Innocent prisoners and deceived offenders
"punishing somebody who is innocent is a crime"
 
Have you ever considered what it would be like to be wrongly arrested by the authorities, detained on remand, and after a few months it was proved that you had been wrongly accused and had nothing to do with the case? The issue of wrongful remand of prisoners came to light again in Greece with the case of a young man from the greek island of Mytilene who was arrested and prosecuted for rape and attempted serial rape of 5 women...
 
διαβάστε περισσότερα...

Constantine Gardikas
 
Constantine Gardikas, the son of George Gardikas, Professor of Philosophy at the University of Athens, was born in the city of Patras in 1896. Constantine Gardikas developed into a prolific scientist with a solid classical education.

He studied law in Athens, and he continued his studies in Zurich and Geneva specializing in criminal law and criminology.  He received his doctorate degree at the age of 22 and then started lecturing at the University of Geneva, Switzerland. ...
 
διαβάστε περισσότερα...

Advice on the use of credit cards

"Plastic money" has replaced cash as the dominant method of payment in our everyday transactions.
 
 
We are familiar, therefore, with the use of credit cards, but how well do we know to protect ourselves from credit card fraud?
 
διαβάστε περισσότερα...
Διημερίδα: Σύγχρονα Προβλήματα Ποινικού Δικαίου

Ο Τομέας Ποινικών και Εγκληματολογικών Επιστημών της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σας προσκαλεί σε Διημερίδα που διογρανώει στη μνήμη του Ομότ. Καθηγητή Κώστα Κωνσταντινίδη με θέμα: "Σύγχρονα Προβλήματα του Ποινικού Δικαίου". 3 & 4 Δεκεμβρίου 2015 Κομοτηνή, Αμφιθέατρο Νομικής Σχολής Παν/μιούπολη



4o Συνέδριο eLife 2015

Στις 6 & 7 Νοεμβρίου 2015 διοργανώνεται στην Αθήνα το 4ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή "eLife 2015".

To Συνέδριο διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο και η συμμετοχή θα είναι Δωρεάν για το κοινό.



4o Συνέδριο eLife 2015

Στις 6 & 7 Νοεμβρίου 2015 διοργανώνεται στην Αθήνα το 4ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή "eLife 2015".

To Συνέδριο διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο και η συμμετοχή θα είναι Δωρεάν για το κοινό.



Τριήμερο Εγκληματολογικό Συνέδριο προς τιμήν του Ομότιμου Καθηγητή κ. Νέστορα Κουράκη

Τριήμερο Εγκληματολογικό Συνέδριο προς τιμήν του ομότιμου Καθηγητή Νέστορα Κουράκη διοργανώνεται στην  Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, 2 - 4/4/2015.

Το συνέδριο θα λάβει χώρα στην Αίθουσα Τελετών του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (Ακαδημίας 60) με κεντρικό θέμα «Κρίση, Έγκλημα και Σύστημα Ποινικής Καταστολής»



Problems of reoffending of young detainees
 
Conclusions of the follow-up research of the Center for Penal and Criminological Research (University of Athens)
 
 by Nestor E. Courakis
       Professor of Criminology
       University of Athens (GR)
 
This research was characterized as a follow-up because its main purpose was to discover first, what happened to Greek juvenile detainees with whom we had run interviews in the previous stage of the research (1993) ...
 
διαβάστε περισσότερα...

“Asking people…”
Interesting questions and even more interesting responses


The events that took place in late 2008, in Greece, in the state correctional facilities, the hunger strike of prisoners and the widespread violent protests concerning prison conditions didn’t leave us unaffected. So we found the opportunity to ask people’s opinion on this important issue. We take the recorder into the street ... and ask YOUR opinion:

"Do you believe there must be changes in the conditions of imprisonment in our country and if so, what should they be?”

διαβάστε περισσότερα...
A case study of a recidivist criminal
 
This is the interesting story of a recidivist criminal (Elias) who is incarcerated in a Greek prison. We managed to interview him, unattended, in late May 1999 in a special area in the guardhouse yard. The main topic of our conversation was his life story, the life of a young man through the prison bars… 
 
διαβάστε περισσότερα...
Σωματείο Εργαζομένων Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού

Περιοδικό "Κοινωνικές Επιστήμες"

Κωνστάντειον - Κέντρο εγκληματολογικών ερευνών

Ομοσπονδία Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Ελλάδος

Καθηγητής Νέστωρ Κουράκης

Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

Νιώθω Ασφαλής

Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Άρειος Πάγος

Κέντρο Επανένταξης Αποφυλακισμένων "ΕΠΑΝΟΔΟΣ"

Καθηγητής Γιάννης Πανούσης

Κέντρο Ψυχαναλυτικών Ερευνών

Τομέας Ποινικών Επιστημών Τμήματος Νομικής Ε. Κ. Πανεπιστημίου Αθηνών

Σύλλογος Ελλήνων Εγκληματολόγων Παντείου Πανεπιστημίου

Σπουδαστήριο Κοινωνικών Μελετών Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου

Τομέας Εγκληματολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

Τομέας Ποινικών & Εγκληματολογικών Επιστημών Τμήματος Νομικής ΑΠΘ

Αναζήτηση νομολογίας του Ε.Δ.Δ.Α.

Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Τμήμα Νομικής Eθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Εργαστήριο Ποινικών και Εγκληματολογικών Ερευνών

Όροι Χρήσης  :    Πείτε μας τη γνώμη σας  :    Developed & hosted by Nomiki Bibliothiki SA