1η εκπαιδευτική διημερίδα με θέμα: "Πρόληψη της βίας στο σχολείο: Η διαμεσολάβηση των συνομηλίκων"
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Μεσολογγίου την Παρασκευή 22 και το Σάββατο 23 Ιουνίου 2012 Εκπαιδευτική διημερίδα με θέμα: “Πρόληψη της Βίας στο Σχολείο: Η Διαμεσολάβηση των Συνομηλίκων”. Η διημερίδα διοργανώθηκε από την Α’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας και το Ανοικτό Κέντρο Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας.
Η διημερίδα, της οποίας την επιστημονική ευθύνη είχε ο ψυχοθεραπευτής Γεράσιμος Ρεπάσος, άμισθος σύμβουλος της Α᾽ ΕΛΜΕ για θέματα αγωγής και προαγωγής της υγείας, περιελάμβανε θεωρητικές εισηγήσεις, βιωματικά εργαστήρια και διάλογο στην ολομέλεια των συμμετεχόντων.
Την Παρασκευή 22 Ιουνίου την έναρξη της διημερίδας κήρυξε ο Πρόεδρος της Α΄ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας κ. Κωνσταντίνος Κατσαρός, οπο οποίος καλωσόρισε εισηγητές και συμμετέχοντες και ευχαρίστησε όλους τους συνδράμοντες στη διοργάνωση φορείς.
Το επιστημονικό μέρος άρχισε με την εισήγηση της κας. Αγγελικής Γιαννάτου, Διευθύντριας του 2ου Γυμνασίου Ασπροπύργου και της κας. Μαρίας Αθανασοπούλου, εκπαιδευτικού στο 2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου με θέμα: “Η Εφαρμογή του Προγράμματος της Διαμεσολάβησης στο 2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου”. Οι εισηγήτριες παρουσίασαν το πρόγραμμα σχολικής διαμεσολάβησης το οποίο εφαρμόζεται με επιτυχία εδώ και αρκετά χρόνια στο 2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις διαδικασίες της διαμεσολάβησης αλλά και στον αντίκτυπο που έχει η πρακτική αυτή σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Ακολούθως, τη σκυτάλη έλαβε ο κ. Θεόδωρος Θάνος, Λέκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο οποίος παρουσίασε εισήγηση με τίτλο “Η διαμεσολάβηση στο σχολείο και την κοινωνία”. Στην εισήγησή του ο κ. Θάνος εστίασε και αυτός σε παραδείγματα από τη μεγάλη του εμπειρία σε διαδικασίες διαμεσολάβησης και έδωσε με πληρότητα το θεωρητικό υπόβαθρο αυτών των διαδικασιών.
Η πρώτη ημέρα συνεχίστηκε με βιωματικό εργαστήριο και προσομοίωση διαμεσολάβησης, το οποίο συντονίστηκε από την κα. Γιαννάτου και τον κ. Θάνο, και στο οποίο συμμετείχαν όχι μόνο όλοι οι συμμετέχοντες αλλά και οι εισηγητές και όλοι οι εκπρόσωποι των οργανωτών. Χαρακτηριστική ήταν η στιγμή κατά την οποία δύο εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε άσκηση "role - playing" υποδυόμενες τις μαθήτριες οι οποίες συμμετέχουν σε διαδικασία διαμεσολάβησης ενώπιον του δι αμεσολαβητή, τον ρόλο του οποίου κράτησε ο κ. Θάνος.
Η πρώτη αυτή συνεδρία της Παρασκευής 22 Ιουνίου έκλεισε με συζήτηση όλων των συμμετεχόντων και παρουσία και του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας κ. Ιάκωβου Παλαιολόγου.
Η δεύτερη συνεδρία της διημερίδας είχε γενικότερο περιεχόμενο αναφορικά με τη βία στο σχολείο μεταξύ μαθητών. Το πρωί του Σαββάτου 23 Ιουνίου 2012 οι εργασίες της διημερίδας ξεκίνησαν με εισήγηση του κ. Γιώργου Μόσχου, Βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, με θέμα: “Η Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Βίας μεταξύ μαθητών στο Σχολείο: Διαπιστώσεις και Προτάσεις του Συνηγόρου του Παιδιού”. Ο κ. Μόσχος κατέθεσε στους παρευρισκόμενους την πολύτιμη εμπειρία του αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζονται στα σχολεία της χώρας μας και το πως πολλές φορές οι ίδιοι οι μαθητές προτείνουν λύσεις!
Ακολούθως, ο κ. Φώτης Σπυρόπουλος, Δικηγόρος - Εγκληματολόγος, υποψήφιος Διδάκτωρ Πανεπιστήμιου Αθηνών / υπότροφος “Ηράκλειτος 2”, παρουσίασε εισήγησ με θέμα “Πολιτικές Ευρωπαϊκών Χωρών για την Αντιμετώπιση της Βίας στο Σχολείο: Εφαρμογή τους στην Ελληνική πραγματικότητα”. Ο κ. Σπυρόπουλος παρουσίασε προτάσεις για την καταπολέμηση της βίας στο σχολείο καθώς και για τη λειτουργία ενός σύγχρονου σχολείου οι οποίες έχουν επιτυχώς εφαρμοστεί σε ευρωπαϊκές χώρες.
Η δεύτερη ημέρα έκλεισε και αυτή με βιωματικό εργαστηριο, και πάλι συντονισθέν από την κα. Γιαννάτου και τον κ. Θάνο καθώς και τα συμπεράσματα αυτού του επιστημονικού διημέρου από τον κ. Γ. Ρεπάσο.
Η διοργάνωση αυτή στέφθηκε κατά κοινή ομολογία με μεγάλη επιτυχία, με δεδομένο και το ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί εκδήλωσαν ενδιαφέρον να πληροφορηθούν και να επιμορφωθούν περαιτέρω προκειμένου να εφαρμόσουν και οι ίδιοι προγράμματα διαμεσολάβησης στο σχολείο τους.
Emeritus Professor Calliope Spinellis
"Today, there are several well-qualified criminologists in Greece".
... by Nestor E. Courakis Professor of Criminology & Penology
Faculty of Law, University of Athens (GR)
"This editorial is dedicated to prisons and the Greek penal system since we believe it is the duty of any society to give priority to correctional topics and have as its main objective to improve prison conditions. How might this improvement be achieved, however?
...
With this issue we celebrate the English-language edition of the Greek electronic journal “The Art of Crime”. It would be trite to discuss here emotions such as elation and hope that of course are called for at a time like this. The overwhelming emotion, at least to me, is gratitude to the main protagonists of this first criminological electronic magazine in our country, i.e. to Fotios Spyropoulos and Dionysis Chionis ..."
Have you ever considered what it would be like to be wrongly arrested by the authorities, detained on remand, and after a few months it was proved that you had been wrongly accused and had nothing to do with the case? The issue of wrongful remand of prisoners came to light again in Greece with the case of a young man from the greek island of Mytilene who was arrested and prosecuted for rape and attempted serial rape of 5 women...
Constantine Gardikas, the son of George Gardikas, Professor of Philosophy at the University of Athens, was born in the city of Patras in 1896. Constantine Gardikas developed into a prolific scientist with a solid classical education.
He studied law in Athens, and he continued his studies in Zurich and Geneva specializing in criminal law and criminology. He received his doctorate degree at the age of 22 and then started lecturing at the University of Geneva, Switzerland. ...
Conclusions of the follow-up research of the Center for Penal and Criminological Research (University of Athens)
by Nestor E. Courakis Professor of Criminology University of Athens (GR)
This research was characterized as a follow-up because its main purpose was to discover first, what happened to Greek juvenile detainees with whom we had run interviews in the previous stage of the research (1993) ...
“Asking people…” Interesting questions and even more interesting responses
The events that took place in late 2008, in Greece, in the state correctional facilities, the hunger strike of prisoners and the widespread violent protests concerning prison conditions didn’t leave us unaffected. So we found the opportunity to ask people’s opinion on this important issue. We take the recorder into the street ... and ask YOUR opinion:
"Do you believe there must be changes in the conditions of imprisonment in our country and if so, what should they be?”
The profile of a famous greek criminal through the eye of a camera, the lyrics of a song and his autobiography
A book, a song, and a movie with the same protagonist…
Nikos Koemtzis, a famous Greek criminal who killed three people and stabbed seven more, all because he wanted to dance to a song he had "ordered" from the musicians in a music hall. He transferred the story of his life to a book. Dionysis Savvopoulos (a famous Greek singer-songwriter) read the book and turned it into a song. Pavlos Tassios (a well known Greek director) heard the song and made a film. And now we present a criminologist’s scientific analysis of this artistic triptych.
This is the interesting story of a recidivist criminal (Elias) who is incarcerated in a Greek prison. We managed to interview him, unattended, in late May 1999 in a special area in the guardhouse yard. The main topic of our conversation was his life story, the life of a young man through the prison bars…