ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ      ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ      ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ... (2003-2015)      ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΤΕΥΧΗ    Τεύχος 1 - Μάϊος 2006  
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο...

Τεύχος 9 - Νοέμβριος 2008


Εκτύπωση     Αποστολή     Σμίκρυνση  Μεγέθυνση Μέγεθος γραμμάτων



Share |



Ρίτσαρντ Κουίνεϊ
                                                                                          της Μαίρης Μαρούλη,
                                                                                          Ασκουμένης δικηγόρου

Βιογραφικά στοιχεία

Ο Ρίτσαρντ Κουίνεϊ είναι κοινωνιολόγος που διακρίθηκε για την φιλοσοφική προσέγγιση της εγκληματολογίας. Γεννήθηκε στις 16 Μαΐου του 1934 στο Έλκχορν του Γουισκόνσιν των Η.Π.Α. Εκεί μεγάλωσε, σπούδασε και το 1964 πήρε το διδακτορικό του στην κοινωνιολογία από το πανεπιστήμιο του Γουισκόνσιν. Αργότερα άφησε την γενέτειρά του για να προχωρήσει σε ακαδημαϊκή καριέρα. Την εποχή που ασχολήθηκε με την εγκληματολογία, ο κλάδος διένυε περίοδο δυσμένειας. Μετά από δεκαετίες κατάταξής της ως υποδεέστερου κλάδου άλλων επιστημονικών πεδίων, η εγκληματολογία έρχονταν αυτόνομη στο επιστημονικό προσκήνιο των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρώπης και του Καναδά.

Σε αντίθεση με πολλούς εγκληματολόγους που την προσέγγιζαν υπό από το πρίσμα της ψυχολογίας, της κοινωνιολογίας και της ιστορίας ο Κουίνεϊ επέλεξε μια ριζοσπαστική οπτική, προσεγγίζοντάς την μέσω μαρξιστικών, ανθρωπιστικών ακόμα και θρησκευτικών θέσεων. Με αυτόν τον τρόπο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το έγκλημα είναι προϊόν των πολιτικών και κοινωνικών συστημάτων με τα οποία οι άρχουσες τάξεις ελέγχουν την μάζα και θέτουν τα πλαίσια των νόμων. Μετά από πολυετή θητεία σε αρκετά πανεπιστήμια, δίδαξε κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο του Βορείου Ιλλινόις από το 1983 έως και την συνταξιοδότησή του το 1997 .

Έργο
Τα πρώιμα έργα του μελετούσαν την διαφορετική μεταχείριση των κοινών εγκληματιών σε σχέση με αυτήν των εγκληματιών του λευκού περιλαίμιου από τις Αρχές. Ο απώτερος σκοπός ο οποίος αποτέλεσε και αντικείμενο διαμάχης, ήταν το να εξηγήσει γιατί ορισμένες πράξεις στοιχειοθετούν έγκλημα, ενώ κάποιες άλλες όχι. Σε βιβλία του όπως το « Έγκλημα και Δικαιοσύνη στην Κοινωνία» (Crime and Justice in Society 1969) και «Το πρόβλημα του Εγκλήματος» (The Problem of Crime, 1970), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι αντιλήψεις του κοινού για το έγκλημα, δημιουργούνται στο πολιτικό σκηνικό και εξυπηρετούν πολιτικούς σκοπούς. Γενικότερα, ο Κουίνεϊ εξέτασε το πώς ο καπιταλισμός καθαυτού είναι υπεύθυνος για το έγκλημα. Υποστήριζε ότι οι κυρίαρχες οικονομικές τάξεις, δημιουργούν νόμους που αποσκοπούν στην προστασία των συμφερόντων τους και όχι τον διαχωρισμό του τί είναι καλό και τί κακό. Με αυτό τον τρόπο παρουσιάζουν το έγκλημα ως αναπόφευκτη συμπεριφορά των φτωχών και των αδυνάτων ενώ οι ίδιες διασφαλίζουν μία άμεμπτη εικόνα. Επομένως, κατά τον Κουίνεϊ, η Δικαιοσύνη ήταν ένα μέσο άσκησης βίας εναντίον όσων ο καπιταλισμός έθετε στο περιθώριο.

Ο Κουίνεϊ διαφωνούσε όχι μόνο με το καπιταλιστικό σύστημα αλλά και όλους όσους υποστήριζαν την μελέτη του εγκλήματος. Κατά την άποψή του, η εγκληματολογία έδινε όλες τις εσφαλμένες απαντήσεις και στο έργο του «Κριτική της Νόμιμης Τάξης» (Critique of Legal Order, 1974), υιοθετώντας μία νέο-μαρξιστική τοποθέτηση, υποστήριζε ότι οι εγκληματολόγοι δεν θα έπρεπε να μελετούν τους παραβάτες αλλά μόνο τον πραγματικό παραβάτη που δεν ήταν άλλος από το ίδιο το Κράτος. Κάθε απόπειρα αναμόρφωσης θα ήταν ουτοπιστική μιας και το καπιταλιστικό σύστημα θα χρησιμοποιούσε τους διανοούμενους θιασώτες του και θα προσαρμόζονταν στις νέες παραμέτρους. Επομένως η μοναδική μέθοδος που πρότεινε στο Κράτος των ΗΠΑ για να αντιμετωπιστεί το εγκληματικό φαινόμενο ήταν η προσήλωση στην ισότητα και η διασφάλιση κοινωνικής δικαιοσύνης. Το έργο του «Η Κοινωνική πραγματικότητα του Εγκλήματος» (The Social Reality of Crime, 1974) αιφνιδίασε την εγκληματολογική κοινότητα και αποτέλεσε το έναυσμα για την αμφισβήτηση των εγκληματικών ορισμών και θέσεων από μια ολόκληρη γενιά ερευνητών.

Το 1977 εξέδωσε το βιβλίο «Τάξεις, Κράτος και Έγκλημα» (Class, State, and Crime) στο οποίο παρουσίαζε το έγκλημα ως χαρακτηριστικό της κοινωνικής δομής, τον νόμο ως μέσο εξυπηρέτησης των συμφερόντων των ισχυρών και την ποινική δικαιοσύνη ως μέσο καταπίεσης της μάζας, και ενίσχυσης της παγιωμένης κοινωνικής κατάστασης. Κατά την διάρκεια των δεκαετιών του ΄80 και ΄90, οι ριζοσπαστικές του θέσεις βρήκαν υποστηρικτές από τα πεδία της νομικής, της εγκληματολογίας και της κοινωνιολογίας, οι οποίοι χαρακτήρισαν το έργο τους ως Κριτική Εγκληματολογία.

Την ίδια περίοδο ο Κουίνεϊ μελέτησε την δομή των ηθικών και ειρηνικών κοινωνιών, και στο έργο του «Πρόνοια: Η αναδιάρθρωση της Κοινωνικής και Ηθικής τάξης» (Providence: The Reconstruction of Social and Moral Order, 1980) προχώρησε παραπέρα από τον Νέο-μαρξισμό σε θρησκευτικές και πνευματικές προσεγγίσεις οι οποίες αργότερα χαρακτηρίστηκαν «προφητικές». Έχοντας υιοθετήσει μέσα στο έργο του στοιχεία Ανθρωπισμού, Χριστιανισμού, Ιουδαϊσμού και Βουδισμού έστρεψε την προσοχή του από την εγκληματολογία, στην ανακούφιση της ανθρώπινης δυστυχίας, μια θέση που παρουσίασε εκτενώς στο βιβλίο που εξέδωσε μαζί με τον ακαδημαϊκό Χάρολντ Πεπίσνσκι «Η εγκληματολογία ως Ειρηνοποιός» (Criminology As Peacemaking (1991).

Μεταγενέστερα έργα του συμπεριελάμβαναν φωτογραφικά δοκίμια, αυτοβιογραφικά στοιχεία και σκέψεις του, και μελετούσαν την εθνογραφία της καθημερινής ζωής υπό του πρίσμα του ότι ολόκληρος ο κόσμος είναι το σπίτι του κάθε ανθρώπου. Το 1984 έλαβε το Βραβείο Έντουιν Σάδερλαντ (Edwin H. Sutherland award) από την Αμερικανική Κοινότητα Εγκληματολογίας για την προσφορά του στην θεωρία και την έρευνα. Το 1997 σταμάτησε να διδάσκει στο πανεπιστήμιο και επέστρεψε στην γενέτειρά του για να την μελετήσει μία ακόμη φορά. Παρόλα αυτά η συγγραφική του πορεία συνεχίστηκε συμπεριλαμβανομένου και του αυτοβιογραφικού του έργου Bearing Witness to Crime and Social Justice (2000)

Τάξεις, Κράτος και Έγκλημα

Σε απάντηση της περιορισμένης ευρύτητας των περισσότερων ειδικών θεωριών για το έγκλημα και την τιμωρία, αρκετοί εγκληματολόγοι ακολουθούν σφαιρικότερες προσεγγίσεις εξέτασης. Η ολοκληρωτική θεωρία όπως και οι υπόλοιπες θεωρίες ακολουθεί και αυτή με την σειρά της έναν ορισμένο τρόπο προσέγγισης. Αυτό που κάνει τις ολοκληρωτικές θεωρίες περισσότερο ελκυστικές είναι το ότι η πολυποικιλότητά τους επιτρέπει την δημιουργία πολλαπλών επιπέδων ανάλυσης και γνώσης.

Την ίδια στιγμή πολλές ολοκληρωτικές θεωρίες είναι φορμαλιστικές και συνίστανται σε υποθετικές θέσεις που απορρέουν από δύο ή περισσότερες θεωρίες που κινούνται σε ίδια κοινά πλαίσια. Άλλες ολοκληρωτικές θεωρίες είναι λιγότερο φορμαλιστικές και συνίστανται στην αντίληψη των διαδραστικών σχέσεων ανάμεσα σε διάφορα επίπεδα ανθρώπινων κινήτρων, κοινωνικής οργάνωσης και διάρθρωσης των σχέσεων. Για αυτόν τον λόγο όταν κάποιος σκέφτεται διαδραστικά μοντέλα πρέπει να αναγνωρίσει εξ αρχής ότι υπάρχουν αρκετές ερμηνείες του τί σημαίνει «integration» (ολοκληρωτισμός).

Βάσει του παραπάνω, υπάρχουν ολοκληρωτικές θεωρίες που εστιάζουν την προσοχή τους στην εγκληματική δραστηριότητα και την παραβατικότητα, άλλες εστιάζουν στην τιμωρία και τον έλεγχο του εγκλήματος, ενώ κάποιες άλλες εστιάζουν στο έγκλημα, την δικαιοσύνη και τον κοινωνικό έλεγχο.

Στο έργο «Τάξεις, Κοινωνία και Έγκλημα (Class, State, and Crime, 1977), ο Κουίνεϊ παρουσίασε μία γενική ολοκληρωτική θεωρία που στηρίζονταν στις αντιθέσεις και την εξέλιξη του καπιταλισμού. Η πολιτική του οικονομία για το έγκλημα και τον έλεγχο του εγκλήματος τροφοδότησε την ανάλυση των κοινωνικών δομών όπου εκεί παρουσιάζονται δύο αλληλοσυνδεόμενα πεδία εγκληματικότητας, αυτό των εγκλημάτων κυριαρχίας και καταπίεσης, που τελούνται από τους καπιταλιστές , και αυτό των εγκλημάτων αντίστασης και σύγκρουσης που τελούνται από εργάτες και κοινούς ανθρώπους. Το συγκεκριμένο κοινωνικό μοντέλο στηρίζει την θέση ότι τόσο οι ευκαιρίες για την τέλεση εγκλήματος όσο και τα κίνητρα για το έγκλημα και την επακόλουθη ποινή, διαφοροποιούνται ανάλογα με την κοινωνική τάξη.

Η Κοινωνική Πραγματικότητα Του Εγκλήματος

Το έργο του Κουίνεϊ «Η κοινωνική Πραγματικότητα του Εγκλήματος» (The Social Reality of Crime, 1974) παραμένει μια σημαντική θέση πάνω στο έγκλημα, το νόμο και την δικαιοσύνη. Όταν εμφανίστηκε η παραπάνω θεωρία, σήμανε την αρχή της μετακίνησης του ενδιαφέροντος από την παραδοσιακή ανάλυση που αντιμετώπιζε την εγκληματική συμπεριφορά ως παθολογική. Ο Κουίνεϊ όχι μόνο εξέλιξε την εγκληματολογική σκέψη αλλά επανατοποθέτησε τις απόψεις των σπουδαστών της ποινικής δικαιοσύνης και του εγκλήματος ως προς το σύστημα δικαιοσύνης. Η ευρεία αποδοχή του βιβλίου μετέτρεψε το Κουίνεϊ σε διεθνούς φήμης εγκληματολόγο. Αποσπάσματα από το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου το οποίο αναφέρονταν στην θεωρία της κοινωνικής πραγματικότητας του εγκλήματος συμπεριλαμβάνονται σε μόνιμη βάση στις ανθολογίες εγκληματολογίας και παραβατικής συμπεριφοράς, ενώ η ίδια η θεωρία αναλύεται και συζητείται σε αρκετά εγχειρίδια εγκληματολογίας.

Η Ειρηνοποιός Εγκληματολογία

Η Ειρηνοποιός Εγκληματολογία είναι ένα ειρηνευτικό κίνημα ενάντια στην καταπίεση, την κοινωνική αδικία και την βία, όπως αυτές παρουσιάζονται στην εγκληματολογία, την ποινική δικαιοσύνη και την κοινωνία γενικότερα. Ο Κουίνεϊ υποστηρίζει ότι το έγκλημα και η μέθοδος απονομής ποινικής δικαιοσύνης χαρακτηρίζονται από θύματα, παραβάτες και κοινωνία που υποφέρουν και ότι τα προβλήματα της δικαιοσύνης μπορούν να περιοριστούν ή και να εξαλειφθούν αν αντιμετωπιστεί η παραπάνω κατάσταση. Επομένως μια στρατηγική συμπόνιας και προσφοράς είναι η πρόταση για την αντιμετώπιση τόσο της κατάστασης όσο και του εγκλήματος. Οι εγκληματολόγοι που υποστηρίζουν αυτήν την θεωρία, αναγνωρίζουν την διαλεκτική και διαδραστική σχέση ανάμεσα στο άτομο και την κοινωνία.

Είναι επομένως σημαντικό τα άτομα να επιτύχουν εσωτερική τους γαλήνη προκειμένου να οδηγήσουν και την κοινωνία προς την ίδια κατεύθυνση. Για αυτόν τον λόγο οι εγκληματολόγοι συνιστούν την πνευματική άσκηση και τον σεβασμό στα ιερά και όσια ως μέσα για να αναπτύξει κάποιος τα κριτήρια αναγνώρισης της αδικίας και την επιθυμία να εξαλειφθεί ο πόνος to end suffering.

Ο Φωτογράφος Κουίνεϊ

Ο Κουίνεϊ πέρασε πάνω από 40 χρόνια καταγράφοντας μέσω φωτογραφιών την ζωή του, τον χρόνο και την κοινότητα του Γουισκόνσιν η οποία τον ενέπνεε ιδιαίτερα και ήταν δεμένος μαζί της. Εκτός από την συγγραφή βιβλίων κοινωνιολογίας, εγκληματολογίας και κοινωνικής θεωρίας ασχολήθηκε και με την συγγραφή αρκετών βιβλίων που συνδύαζαν αυτοβιογραφικά στοιχεία με εικόνες από τα μέρη όπου έζησε και ταξίδεψε. Το τελευταίο του βιβλίο «Πράγματα που κάποτε είδα» αφορά την ζωή που έζησε και όλα όσα είδα κατά την διάρκειά της. Φωτογραφικό του έργο εκτίθεται κατά περιόδους.

Συνοπτικά

Ο Ρίτσαρντ Κουίνεϊ αναγνωρίζεται ευρέως ως ο ιδρυτής του κριτικού κινήματος της εγκληματολογίας και θιασώτης της ειρηνευτικής εγκληματολογίας. Αντιμετώπισε την εγκληματολογία ως αυτόνομη επιστήμη χωρίς να την παρατηρεί υπό το πρίσμα άλλων επιστημών, αλλά μέσω μαρξιστικών, ανθρωπιστικών και θρησκευτικών ρευμάτων, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την επανεξέταση θεσμών και θεωριών.

Εξέτασε την σχέση εγκλήματος και καπιταλισμού, την διαδραστική σχέση ατόμου και κοινωνίας, την αναμόρφωση της κοινωνίας με αφετηρία την ανεύρεση της εσωτερικής γαλήνης του ατόμου. Δίδαξε σε αρκετά πανεπιστήμια και μετά από την συνταξιοδότηση του επέστρεψε στην γενέτειρά του και ασχολήθηκε εκτός των άλλων και με την συγγραφή βιβλίων με αυτοβιογραφικά στοιχεία και φωτογραφίες που έβγαζε καθ΄  όλη την διάρκεια της ζωής του.

Ακαδημαϊκό Συγγραφικό έργο

· Criminal Behavior Systems, Holt, Rinehart and Winston, 1967.

    * The Problem of Crime, Dodd, Mead, 1970.
    * The Social Reality of Crime, Little, Brown, 1974.
    * Critique of Legal Order, Little, Brown, 1974.
    * Criminology, Little, Brown, 1975.
    * Class, State, and Crime, Longman, 1977.
    * Providence, Longman, 1980.
    * Social Existence, Sage, 1982.
    * Criminology as Peacemaking, Indiana University Press, 1991.
    * Erich Fromm and Critical Criminology, University of Illinois Press, 2000.
    * Bearing Witness to Crime and Social Justice, SUNY Press, 2000.
    * Storytelling Sociology, Lynne Rienner Publishers, 2004.

Απομνημονεύματα, Φωτογραφία, Φυσική Ιστορία

    * Journey to a Far Place, Temple University Press, 1991.
    * For the Time Being, State University Press of New York, 1998.
    * Borderland: A Midwest Journal, University of Wisconsin Press, 2001.
    * Where Yet the Sweet Birds Sing, Borderland Books, 2006.
    * Once Again the Wonder, Borderland Books, 2006.
    * Of Time and Place, Borderland Books, 2006.
    * Things Once Seen, Borderland Books, 2008
    * Field Notes, Borderland Books, 2008

ΠΗΓΕΣ (ενδεικτικά)
http://www.britannica.com/EBchecked/topic/1340924/Richard-Quinney
http://en.wikipedia.org/wiki/Integrative_criminology
http://www.bookrags.com/biography/richard-quinney-cri/
http://www.greggbarak.com/custom2.html

Emeritus Professor Calliope Spinellis
 
"Today, there are several well-qualified criminologists in Greece".


διαβάστε περισσότερα...
Victim offender mediation in family violence cases
The greek experience


by Vasso Artinopoulou,
Ass. Professor of Criminology,  Panteion University (GR) 
 
 
The article describes the implementation of victim offender mediation as provided by law in cases of domestic violence in Greece


διαβάστε περισσότερα...
Improving prison conditions in Greece
 
... by Nestor E. Courakis
Professor of Criminology & Penology
Faculty of Law, University of Athens (GR)
 
"This editorial is dedicated to prisons and the Greek penal system since we believe it is the duty of any society to give priority to correctional topics and have as its main objective to improve prison conditions.
How might this improvement be achieved, however?
 
...
 
With this issue we celebrate the English-language edition of the Greek electronic journal “The Art of Crime”. It would be trite to discuss here emotions such as elation and hope that of course are called for at a time like this. The overwhelming emotion, at least to me, is gratitude to the main protagonists of this first criminological electronic magazine in our country, i.e. to Fotios Spyropoulos and Dionysis Chionis ..."
 
διαβάστε περισσότερα...

Scientific colloquium on:
“Criminological Aspects of Migration in Greece”


"EPANODOS" (“Return” back to the society)
Rehabilitation Center for ex-prisoners
Presentation, challenges and objectives


Congress of the Greek Society of Criminology:
"Criminology and current challenges"


Combating discrimination and social exclusion:
the “EPAFI” (“CONTACT”) program, where young Law students meet young inmates...




Innocent prisoners and deceived offenders
"punishing somebody who is innocent is a crime"
 
Have you ever considered what it would be like to be wrongly arrested by the authorities, detained on remand, and after a few months it was proved that you had been wrongly accused and had nothing to do with the case? The issue of wrongful remand of prisoners came to light again in Greece with the case of a young man from the greek island of Mytilene who was arrested and prosecuted for rape and attempted serial rape of 5 women...
 
διαβάστε περισσότερα...

Advice on the use of credit cards

"Plastic money" has replaced cash as the dominant method of payment in our everyday transactions.
 
 
We are familiar, therefore, with the use of credit cards, but how well do we know to protect ourselves from credit card fraud?
 
διαβάστε περισσότερα...
Διημερίδα: Σύγχρονα Προβλήματα Ποινικού Δικαίου

Ο Τομέας Ποινικών και Εγκληματολογικών Επιστημών της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σας προσκαλεί σε Διημερίδα που διογρανώει στη μνήμη του Ομότ. Καθηγητή Κώστα Κωνσταντινίδη με θέμα: "Σύγχρονα Προβλήματα του Ποινικού Δικαίου". 3 & 4 Δεκεμβρίου 2015 Κομοτηνή, Αμφιθέατρο Νομικής Σχολής Παν/μιούπολη



4o Συνέδριο eLife 2015

Στις 6 & 7 Νοεμβρίου 2015 διοργανώνεται στην Αθήνα το 4ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή "eLife 2015".

To Συνέδριο διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο και η συμμετοχή θα είναι Δωρεάν για το κοινό.



4o Συνέδριο eLife 2015

Στις 6 & 7 Νοεμβρίου 2015 διοργανώνεται στην Αθήνα το 4ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή "eLife 2015".

To Συνέδριο διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο και η συμμετοχή θα είναι Δωρεάν για το κοινό.



Τριήμερο Εγκληματολογικό Συνέδριο προς τιμήν του Ομότιμου Καθηγητή κ. Νέστορα Κουράκη

Τριήμερο Εγκληματολογικό Συνέδριο προς τιμήν του ομότιμου Καθηγητή Νέστορα Κουράκη διοργανώνεται στην  Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, 2 - 4/4/2015.

Το συνέδριο θα λάβει χώρα στην Αίθουσα Τελετών του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (Ακαδημίας 60) με κεντρικό θέμα «Κρίση, Έγκλημα και Σύστημα Ποινικής Καταστολής»



Problems of reoffending of young detainees
 
Conclusions of the follow-up research of the Center for Penal and Criminological Research (University of Athens)
 
 by Nestor E. Courakis
       Professor of Criminology
       University of Athens (GR)
 
This research was characterized as a follow-up because its main purpose was to discover first, what happened to Greek juvenile detainees with whom we had run interviews in the previous stage of the research (1993) ...
 
διαβάστε περισσότερα...

“Asking people…”
Interesting questions and even more interesting responses


The events that took place in late 2008, in Greece, in the state correctional facilities, the hunger strike of prisoners and the widespread violent protests concerning prison conditions didn’t leave us unaffected. So we found the opportunity to ask people’s opinion on this important issue. We take the recorder into the street ... and ask YOUR opinion:

"Do you believe there must be changes in the conditions of imprisonment in our country and if so, what should they be?”

διαβάστε περισσότερα...

The profile of a famous greek criminal through the eye of a camera, the lyrics of a song and his autobiography

 
A book, a song, and a movie with the same protagonist…
Nikos Koemtzis, a famous Greek criminal who killed three people and stabbed seven more, all because he wanted to dance to a song he had "ordered" from the musicians in a music hall. He transferred the story of his life to a book. Dionysis Savvopoulos (a famous Greek singer-songwriter) read the book and turned it into a song. Pavlos Tassios (a well known Greek director) heard the song and made a film. And now we present a criminologist’s scientific analysis of this artistic triptych.
 
διαβάστε περισσότερα...
A case study of a recidivist criminal
 
This is the interesting story of a recidivist criminal (Elias) who is incarcerated in a Greek prison. We managed to interview him, unattended, in late May 1999 in a special area in the guardhouse yard. The main topic of our conversation was his life story, the life of a young man through the prison bars… 
 
διαβάστε περισσότερα...
Σωματείο Εργαζομένων Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού

Περιοδικό "Κοινωνικές Επιστήμες"

Κωνστάντειον - Κέντρο εγκληματολογικών ερευνών

Ομοσπονδία Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Ελλάδος

Καθηγητής Νέστωρ Κουράκης

Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

Νιώθω Ασφαλής

Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Άρειος Πάγος

Κέντρο Επανένταξης Αποφυλακισμένων "ΕΠΑΝΟΔΟΣ"

Καθηγητής Γιάννης Πανούσης

Κέντρο Ψυχαναλυτικών Ερευνών

Τομέας Ποινικών Επιστημών Τμήματος Νομικής Ε. Κ. Πανεπιστημίου Αθηνών

Σύλλογος Ελλήνων Εγκληματολόγων Παντείου Πανεπιστημίου

Σπουδαστήριο Κοινωνικών Μελετών Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου

Τομέας Εγκληματολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

Τομέας Ποινικών & Εγκληματολογικών Επιστημών Τμήματος Νομικής ΑΠΘ

Αναζήτηση νομολογίας του Ε.Δ.Δ.Α.

Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Τμήμα Νομικής Eθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Εργαστήριο Ποινικών και Εγκληματολογικών Ερευνών

Όροι Χρήσης  :    Πείτε μας τη γνώμη σας  :    Developed & hosted by Nomiki Bibliothiki SA