ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ      ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ      ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ... (2003-2015)      ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΤΕΥΧΗ    Τεύχος 1 - Μάϊος 2006  
CASE REPORT

Τεύχος 1 - Μάϊος 2006


Εκτύπωση     Αποστολή     Σμίκρυνση  Μεγέθυνση Μέγεθος γραμμάτων



Share |



ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ:
«Νά ’χα τη δύναμη να κάνω κάποιο λάθος...»
του Διονύση Χιόνη,
Δικηγόρου - Εγκληματολόγου
 
 
Ο Αθανάσιος Δημητρίου Πάνου γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 1933 στην Καλλιθέα. Προερχόταν από πολύτεκνη οικογένεια, είχε δύο αδερφούς και μια αδερφή κι ο πατέρας του  ήταν γραμματέας στο 15o στρατιωτικό νοσοκομείο. Μέχρι τα 20 χρόνια του, άλλαξε πολλές δουλειές για να βγάλει το ψωμί του. Πουλούσε στις γειτονιές  τσιγάρα και κουλούρια. εργάσθηκε σε εργοστάσιο βερνικιών και αργότερα δούλεψε βοηθός μηχανικού κι εργάτης λιθογραφείου. Το επίπεδο των γραμματικών του γνώσεων περιορίστηκε στην ανάγνωση και τη γραφή κι όπως έλεγε ο ίδιος: «Από τη στιγμή που άφησα το σχολείο, το πήρα απόφαση ότι σε όλη μου τη ζωή θα είμαι μαθητής».
 
Ο μεγαλύτερος αδελφός του τον έφερε σε άμεση επαφή με τη μουσική κι ο Άκης Πάνου, ως αυτοδίδακτος μουσικός, άρχισε να παίζει και να τραγουδά τα Σαββατοκύριακα σε ταβέρνες. Η καλλιτεχνική του σταδιοδρομία είναι λίγο - πολύ γνωστή στους περισσότερους. Συνθέτης και στιχουργός, έγραψε περισσότερα από 200 τραγούδια κι αρκετά από αυτά αποδείχθηκαν διαχρονικές επιτυχίες, αφού ακόμα και σήμερα κάθε λαϊκό πρόγραμμα περιλαμβάνει τραγούδια του Άκη Πάνου. Αν κι ήταν ο μόνος που τοποθέτησε σε δύο σειρές τις καρέκλες στο πάλκο και ζητούσε από τους τραγουδιστές να κάθονται στην πίσω σειρά, ενδεικτικό της νοοτροπίας του περί υποδεέστερης θέσης των ερμηνευτών έναντι των μουσικών, συνεργάστηκε με πολλούς από τους κορυφαίους (Καζαντζίδης, Μπιθικώτσης, Διονυσίου, Νταλάρας, Μαρινέλλα, Μητσιάς) με τεράστια επιτυχία.
 
Αργότερα ήλθε σε σύγκρουση με τις δισκογραφικές εταιρίες, επειδή πίστευε ότι αυτές εκμεταλλεύονταν τους καλλιτέχνες γενικότερα, αλλά και τον ίδιο ειδικότερα κι έπειτα από πολλά επεισόδια διακόπηκε η συνεργασία τους κι αποσύρθηκε στην Ξάνθη με την οικογένειά του, όπου συνέχισε να γράφει τραγούδια, που τελικώς έμειναν ανέκδοτα.
 

 «Είμαι αναρχικός με την πραγματική έννοια του όρου και όχι του βιτρινοθραύστη. Έχω δικό μου κόμμα, του οποίου είμαι ιδρυτής, αρχηγός και μόνος οπαδός. Προσπαθώ να βάλλω εναντίον αυτού του συστήματος με το μόνο μέσον που διαθέτω: τη συνεχώς διαμορφούμενη λογική μου».
Όσον αφορά στην προσωπική του ζωή, το 1954 παντρεύτηκε την πρώτη του σύζυγο, Δήμητρα, όμως αργότερα βρέθηκαν σε διάσταση κι από τη δεύτερη σύντροφό του, Άννα Μπακιρτζή-Πάνου, απέκτησε 4 παιδιά, ένα κορίτσι και τρία αγόρια, παρόλο που είχε πάρει διαζύγιο μα δεν είχε ουσιαστικά χωρίσει από τη Δήμητρα, που συμφωνούσε με τη διαμορφωθείσα κατάσταση. Όσοι γνώρισαν τον Άκη Πάνου κάνουν λόγο για ένα σοβαρό και αυστηρό οικογενειάρχη. Χαρακτηριστικό τού ιδιόρρυθμου προσωπικού του ηθικού κώδικα ήταν το ότι ζητούσε από τα παιδιά του να του μιλούν στον πληθυντικό, όπως μιλούσε κι εκείνος στους γονείς του.
 
Τα σοβαρά οικογενειακά προβλήματα ξεκίνησαν με την ενηλικίωση της κόρης του, Ελευθερίας. Ο δεσμός της με τον Σωτήρη Γιαλαμά, παντρεμένο και πατέρα ενός 5χρονου αγοριού, ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 1996. Η πρώτη του αντίδραση ήταν πολύ έντονη, ενώ στη συνέχεια προσπάθησε, με κάθε τρόπο, να πείσει την κόρη του να διακόψει τις σχέσεις της με τον Γιαλαμά. Το γεγονός ότι η Ελευθερία ήταν αμετάπειστη προκάλεσε οριστική ρήξη στις σχέσεις πατέρα και κόρης.
 
Τέλη Μαΐου του 1997 ο Άκης Πάνου εμφανίστηκε σε ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, αν και ποτέ δεν τους συμπαθούσε, και δήλωσε την εξαφάνιση της κόρης του κατηγορώντας γι΄ αυτό τον Γιαλαμά κι εμφανίζοντάς τον ως άνθρωπο του υποκόσμου. Τελικά η κόρη του εμφανίστηκε και γνωστοποίησε ότι συζεί με το Γιαλαμά και τους δικούς του, παρόλο που όταν ο ίδιος ο Πάνου επικοινώνησε μαζί τους τον βεβαίωσαν κατηγορηματικά ότι δεν γνωρίζουν το παραμικρό. Από τότε οι επαφές του με την Ελευθερία διακόπηκαν.
 
Έπειτα από καιρό, την πρώτη ημέρα του Αυγούστου του 1997 και με πρωτοβουλία της συζύγου του, ο Γιαλαμάς κι η Ελευθερία  θα πήγαιναν στο σπίτι του Πάνου στην Ξάνθη προκειμένου να προσπαθήσουν να εξομαλύνουν τη σχέση τους.
 
Κατά τη συνάντηση η ατμόσφαιρα δεν άργησε να βαρύνει, καθώς ο Άκης Πάνου άρχισε να εξηγεί γιατί ήταν αντίθετος στη σχέση της κόρης του με τον Γιαλαμά. Τους είπε πως οι πληροφορίες που είχε πάρει από την εν διαστάσει σύζυγο του Γιαλαμά, τον έφεραν ως άνθρωπο της νύχτας. Τελικά, η Ελευθερία και ο Σωτήρης ανακοίνωσαν στον Άκη και την Άννα ότι σύντομα θα αρραβωνιάζονταν και πως τη δεύτερη μέρα του Πάσχα του ΄98 θα γινόταν ο γάμος τους. «Με αυτόν τον άνθρωπο έπρεπε να συγκρουστώ, με ξεφτιλίσανε, που πήρανε την κόρη μέσα από το σπίτι, εκείνος τη σπίτωσε, τη γκάστρωσε κι εγώ τί κάνω; Με κοιτάει στραβά ο κόσμος στο δρόμο, έχω ενάμιση χρόνο να κοιμηθώ ήσυχος», έλεγε αργότερα στο δικηγόρο του.
 
Και πήρε το όπλο, που για χρόνια κατείχε παράνομα κι είχε κρυμμένο στον καναπέ. «Αφού είσαι τόσο μάγκας, ρίξε μου, καθάρισέ με», είπε, προτείνοντας το πιστόλι στον Γιαλαμά, ο οποίος κι αρνήθηκε να το αγγίξει. Ο Άκης Πάνου όπλισε το πιστόλι και το έστρεψε προς τον Γιαλαμά, ζητώντας του να φύγει από το σπίτι. Ο Γιαλαμάς κατευθύνθηκε προς την πόρτα, αλλά ο Πάνου τον ακολούθησε με προτεταμένο το περίστροφο. «Θα έχω και την κόρη σου και τη γυναίκα μου», έλεγε στον Πάνου και ενώ προχωρούσε προς τα έξω, όλο γύριζε πίσω, σύμφωνα με τις καταθέσεις των αυτοπτών μαρτύρων. Οι πρώτοι πυροβολισμοί έπεσαν στα σκαλοπάτια. Ο τρίτος βρήκε το Γιαλαμά στο κεφάλι κι ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.
 
«Δεν είχα πρόθεση να σκοτώσω. Όλα έγιναν σε μια “κακιά στιγμή”. Αναλαμβάνω τις ευθύνες μου...» είπε στην απολογία του, στην τακτική ανακρίτρια Ξάνθης κ. Γιαννούλα Αλεβιζάκη, ο Άκης Πάνου. «Η απάντησή του ότι θα παντρευτεί την κόρη μου μ΄ εξόργισε. Θίχτηκε ο εγωισμός μου. Θεώρησα ότι όλα έγιναν "πίσω από την πλάτη μου". Έχασα τον αυτοέλεγχό μου και τα υπόλοιπα είναι γνωστά... Πάντως, δεν είχα πρόθεση να τραβήξω περίστροφο και να σκοτώσω τον Γιαλαμά. Μπορεί να είχα μια παρατεταμένη φραστική διένεξη μαζί του, αλλά δεν ήθελα να τον σκοτώσω». Ο συνήγορός του κ. Αλέξανδρος Κατσαντώνης, χαρακτήρισε την πράξη του Άκη Πάνου «έγκλημα τιμής, που έγινε υπό  καθεστώς σύγχυσης και βρασμού ψυχικής ορμής». «Διέπραξε ένα έγκλημα, στο οποίο συνετέλεσαν κάποιες κακές συγκυρίες».
 
Στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Καβάλας μίλησε στον πρόεδρο κ. Γ. Μπατζαλέξη με λεπτομέρειες για όλη του τη ζωή, αλλά ήταν φειδωλός σχετικά με το έγκλημα. «Αν δείτε ότι είχα πρόθεση, θα πρέπει να με αθωώσετε λόγω βλακείας. Δεν είμαι τόσο κουτός, ώστε να αποφασίσω να κάνω ένα έγκλημα μπροστά σε άλλους, να κλείσω με τέτοιο τρόπο το πρώτο ιδιόκτητο σπίτι που απέκτησα, να στήσω παγίδα στο θύμα και να πέφτω να κοιμηθώ μέχρι να έρθει, σίγουρος ότι θα με ξυπνήσουν και θα τον σκοτώσω την κατάλληλη στιγμή». Στο θύμα ο Άκης Πάνου καταλόγισε τον βιασμό της συνείδησης της Ελευθερίας. «Αυτός ο βιασμός είναι ο σημαντικός, όχι ο σωματικός. Την έκανε να μη με σέβεται και να μη με αγαπάει».  Όταν ερωτήθηκε αν έχει μετανιώσει για την πράξη του, απάντησε δυσνόητα «Δεν μετανοώ, γιατί δεν εννόησα, δεν εννόησα να τον σκοτώσω», κάτι που αξιολογήθηκε αρνητικά από δικαστές κι ενόρκους, που δεν κατανόησαν (χωρίς να οφείλουν, άλλωστε) τον sui generis κώδικα ήθους, αξιών κι επικοινωνίας τού καλλιτέχνη Άκη Πάνου. Ο συνήγορός του Αλέξανδρος Κατσαντώνης, όταν έλαβε το λόγο επί της ποινής, ζήτησε την επιείκεια του δικαστηρίου και την αναγνώριση ελαφρυντικών υπέρ του κατηγορουμένου, ενώ αντιθέτως, ως όφειλε, ο συνήγορος πολιτικής αγωγής, Βασίλης Καπερνάρος, ζήτησε τη μέγιστη των ποινών, υποστηρίζοντας «Απαλλάξτε την κοινωνία από τον κύριο και τα παρωχημένα τραγούδια του».
 
Το λόγο έλαβε ο εισαγγελέας. «Την 1η Αυγούστου 1997 είχαμε ένα θάνατο. Ήταν τυχαίο περιστατικό; Όχι. Ήταν ανθρωποκτονία από αμέλεια; Όχι. Ήταν άμυνα; Όχι. Ήταν όμως ανθρωποκτονία από πρόθεση που τελέστηκε σε ήρεμη ψυχική κατάσταση. Εκφράζοντας την απεριόριστη εκτίμησή μου στο πρόσωπο του καλλιτέχνη Άκη Πάνου, εισηγούμαι την ενοχή του χωρίς κανένα ελαφρυντικό» υποστήριξε ο κ. Παπαγεωργίου, ενώ απαρίθμησε τα ελαφρυντικά που θα μπορούσαν ενδεχομένως να αναγνωριστούν στον Άκη Πάνου, με αποτέλεσμα να μην του επιβληθεί η ποινή της ισόβιας κάθειρξης. Έχοντας ήδη απορρίψει την περίπτωση ανθρωποκτονίας σε βρασμό ψυχικής ορμής, απέρριψε και εκείνο της ανάρμοστης συμπεριφοράς του θύματος και έφθασε στο θέμα του προτέρου εντίμου βίου. «Δεν αρκεί ένα λευκό ποινικό μητρώο για να διεκδικήσει ένας κατηγορούμενος το ελαφρυντικό του προτέρου εντίμου βίου. Πρέπει να δούμε τα πράγματα από γενικότερη σκοπιά. Ο κ. Πάνου από σύμπτωση δεν έχει βεβαρημένο ποινικό μητρώο. Με το όπλο που κατείχε παράνομα τόσα χρόνια θα μπορούσε να έχει καταδικαστεί. Όσον αφορά το παρελθόν του, που έκανε οικογένεια με την Άννα, ενώ ήταν παντρεμένος με τη Δήμητρα, η κοινή γνώμη το αποδοκιμάζει.»
 
Η απόφαση στις 23/3/98 επέβαλε ισόβια κάθειρξη  για ανθρωποκτονία εκ προθέσεως σε ήρεμη ψυχική κατάσταση. Μόνο δύο ένορκοι, τραπεζικοί υπάλληλοι αμφότεροι, είχαν την άποψη πως ο Άκης Πάνου πυροβόλησε το θύμα υπό το κράτος έντασης και πανικού, όταν, ενώ ο Σωτήρης Γιαλαμάς κατέβαινε τις σκάλες για να φύγει, γύρισε απειλητικά προς το μέρος του. Δεν του αναγνωρίστηκε κανένα ελαφρυντικό, ούτε της πολιτισμικής προσφοράς, επειδή σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου «ο κατηγορούμενος δεν πρόσφερε και ιδιαίτερα στα πολιτισμικά πράγματα του τόπου», ούτε και του πρότερου έντιμου βίου, επειδή κατείχε παράνομα στο σπίτι του δύο όπλα και επειδή, χωρίς να έχει χωρίσει από την πρώτη του γυναίκα, είχε εν γνώσει της  δημιουργήσει οικογένεια με την Άννα Μπακιρτζή. Η απόρριψη της πολιτισμικής προσφοράς του ήταν αυτό που τον ενόχλησε κι όχι επειδή δεν μειώθηκε η ποινή του, αφού όπως είχε ήδη εκμυστηρευθεί στο δικηγόρο του «εγώ τον έχω δικάσει πριν από δαύτους ισόβια τον εαυτό μου, μην κουράζεσαι άδικα».
 
Πρότερος έντιμος βίος σύμφωνα με τη θεωρία και τη νομολογία σημαίνει ανταπόκριση της προηγούμενης πορείας του δράστη στα σύγχρονα πρότυπα ζωής με τέτοια συνέπεια, ώστε το έγκλημα να εμφανίζεται ως παραφωνία με βάση την, έως την εκδήλωση παραβατικής συμπεριφοράς,  ζωή του. Κι εδώ τίθεται για μια ακόμη φορά το ζήτημα της έλλειψης θέσεων κοινής αποδοχής για τα πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς, σε οικογενειακό, επαγγελματικό ή άλλο επίπεδο. Το συγκεκριμένο δικαστήριο ερμήνευσε τις αντιλήψεις του μέσου κοινωνού και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο κατηγορούμενος δεν συνάδει με αυτές. «Στη νομική μου σταδιοδρομία πρώτη φορά συναντώ τέτοια απόφαση», δήλωσε ο συνήγορός του. Οι κρίνοντες, όμως, δεν κρίθηκαν, αφού η υπόθεση δεν εκδικάστηκε ποτέ σε δεύτερο βαθμό.
 
Ο Πάνου εγκλείστηκε στη Δικαστική Φυλακή Κορυδαλλού, εκεί επιδεινώθηκε η κατάσταση της υγείας του και στις 19 Απριλίου 1999 το Α΄ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά διέταξε πεντάμηνη αναστολή της ποινής του, λόγω προβλημάτων με την επάρατη νόσο. Τα προβλήματα, όμως, δεν ανεστάλησαν κι ο καρκίνος τον κατανίκησε στις 7 Απριλίου 2000.
 
Ο καλλιτέχνης Άκης Πάνου ήταν σπουδαίος, ο άνθρωπος Αθανάσιος Πάνου ήταν εξαιρετικά ιδιόρρυθμος και σίγουρα έσφαλε κι εγκλημάτησε, η δε ποινή που του επέβαλε η κοινωνία μέσω του δικαστηρίου ήταν συζητήσιμη, ακριβώς γιατί αψήφησε τη σπουδαιότητα του έργου του.
 
• Ο τίτλος είναι στίχος από το τραγούδι του Άκη Πάνου «Πόσα πρέπει» (1978)

Emeritus Professor Calliope Spinellis
 
"Today, there are several well-qualified criminologists in Greece".


διαβάστε περισσότερα...
Victim offender mediation in family violence cases
The greek experience


by Vasso Artinopoulou,
Ass. Professor of Criminology,  Panteion University (GR) 
 
 
The article describes the implementation of victim offender mediation as provided by law in cases of domestic violence in Greece


διαβάστε περισσότερα...
Improving prison conditions in Greece
 
... by Nestor E. Courakis
Professor of Criminology & Penology
Faculty of Law, University of Athens (GR)
 
"This editorial is dedicated to prisons and the Greek penal system since we believe it is the duty of any society to give priority to correctional topics and have as its main objective to improve prison conditions.
How might this improvement be achieved, however?
 
...
 
With this issue we celebrate the English-language edition of the Greek electronic journal “The Art of Crime”. It would be trite to discuss here emotions such as elation and hope that of course are called for at a time like this. The overwhelming emotion, at least to me, is gratitude to the main protagonists of this first criminological electronic magazine in our country, i.e. to Fotios Spyropoulos and Dionysis Chionis ..."
 
διαβάστε περισσότερα...

Scientific colloquium on:
“Criminological Aspects of Migration in Greece”


"EPANODOS" (“Return” back to the society)
Rehabilitation Center for ex-prisoners
Presentation, challenges and objectives


Congress of the Greek Society of Criminology:
"Criminology and current challenges"


Combating discrimination and social exclusion:
the “EPAFI” (“CONTACT”) program, where young Law students meet young inmates...




Constantine Gardikas
 
Constantine Gardikas, the son of George Gardikas, Professor of Philosophy at the University of Athens, was born in the city of Patras in 1896. Constantine Gardikas developed into a prolific scientist with a solid classical education.

He studied law in Athens, and he continued his studies in Zurich and Geneva specializing in criminal law and criminology.  He received his doctorate degree at the age of 22 and then started lecturing at the University of Geneva, Switzerland. ...
 
διαβάστε περισσότερα...

Advice on the use of credit cards

"Plastic money" has replaced cash as the dominant method of payment in our everyday transactions.
 
 
We are familiar, therefore, with the use of credit cards, but how well do we know to protect ourselves from credit card fraud?
 
διαβάστε περισσότερα...
Διημερίδα: Σύγχρονα Προβλήματα Ποινικού Δικαίου

Ο Τομέας Ποινικών και Εγκληματολογικών Επιστημών της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σας προσκαλεί σε Διημερίδα που διογρανώει στη μνήμη του Ομότ. Καθηγητή Κώστα Κωνσταντινίδη με θέμα: "Σύγχρονα Προβλήματα του Ποινικού Δικαίου". 3 & 4 Δεκεμβρίου 2015 Κομοτηνή, Αμφιθέατρο Νομικής Σχολής Παν/μιούπολη



4o Συνέδριο eLife 2015

Στις 6 & 7 Νοεμβρίου 2015 διοργανώνεται στην Αθήνα το 4ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή "eLife 2015".

To Συνέδριο διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο και η συμμετοχή θα είναι Δωρεάν για το κοινό.



4o Συνέδριο eLife 2015

Στις 6 & 7 Νοεμβρίου 2015 διοργανώνεται στην Αθήνα το 4ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή "eLife 2015".

To Συνέδριο διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο και η συμμετοχή θα είναι Δωρεάν για το κοινό.



Τριήμερο Εγκληματολογικό Συνέδριο προς τιμήν του Ομότιμου Καθηγητή κ. Νέστορα Κουράκη

Τριήμερο Εγκληματολογικό Συνέδριο προς τιμήν του ομότιμου Καθηγητή Νέστορα Κουράκη διοργανώνεται στην  Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, 2 - 4/4/2015.

Το συνέδριο θα λάβει χώρα στην Αίθουσα Τελετών του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (Ακαδημίας 60) με κεντρικό θέμα «Κρίση, Έγκλημα και Σύστημα Ποινικής Καταστολής»



Problems of reoffending of young detainees
 
Conclusions of the follow-up research of the Center for Penal and Criminological Research (University of Athens)
 
 by Nestor E. Courakis
       Professor of Criminology
       University of Athens (GR)
 
This research was characterized as a follow-up because its main purpose was to discover first, what happened to Greek juvenile detainees with whom we had run interviews in the previous stage of the research (1993) ...
 
διαβάστε περισσότερα...

“Asking people…”
Interesting questions and even more interesting responses


The events that took place in late 2008, in Greece, in the state correctional facilities, the hunger strike of prisoners and the widespread violent protests concerning prison conditions didn’t leave us unaffected. So we found the opportunity to ask people’s opinion on this important issue. We take the recorder into the street ... and ask YOUR opinion:

"Do you believe there must be changes in the conditions of imprisonment in our country and if so, what should they be?”

διαβάστε περισσότερα...

The profile of a famous greek criminal through the eye of a camera, the lyrics of a song and his autobiography

 
A book, a song, and a movie with the same protagonist…
Nikos Koemtzis, a famous Greek criminal who killed three people and stabbed seven more, all because he wanted to dance to a song he had "ordered" from the musicians in a music hall. He transferred the story of his life to a book. Dionysis Savvopoulos (a famous Greek singer-songwriter) read the book and turned it into a song. Pavlos Tassios (a well known Greek director) heard the song and made a film. And now we present a criminologist’s scientific analysis of this artistic triptych.
 
διαβάστε περισσότερα...
A case study of a recidivist criminal
 
This is the interesting story of a recidivist criminal (Elias) who is incarcerated in a Greek prison. We managed to interview him, unattended, in late May 1999 in a special area in the guardhouse yard. The main topic of our conversation was his life story, the life of a young man through the prison bars… 
 
διαβάστε περισσότερα...
Σωματείο Εργαζομένων Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού

Περιοδικό "Κοινωνικές Επιστήμες"

Κωνστάντειον - Κέντρο εγκληματολογικών ερευνών

Ομοσπονδία Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Ελλάδος

Καθηγητής Νέστωρ Κουράκης

Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

Νιώθω Ασφαλής

Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Άρειος Πάγος

Κέντρο Επανένταξης Αποφυλακισμένων "ΕΠΑΝΟΔΟΣ"

Καθηγητής Γιάννης Πανούσης

Κέντρο Ψυχαναλυτικών Ερευνών

Τομέας Ποινικών Επιστημών Τμήματος Νομικής Ε. Κ. Πανεπιστημίου Αθηνών

Σύλλογος Ελλήνων Εγκληματολόγων Παντείου Πανεπιστημίου

Σπουδαστήριο Κοινωνικών Μελετών Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου

Τομέας Εγκληματολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

Τομέας Ποινικών & Εγκληματολογικών Επιστημών Τμήματος Νομικής ΑΠΘ

Αναζήτηση νομολογίας του Ε.Δ.Δ.Α.

Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Τμήμα Νομικής Eθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Εργαστήριο Ποινικών και Εγκληματολογικών Ερευνών

Όροι Χρήσης  :    Πείτε μας τη γνώμη σας  :    Developed & hosted by Nomiki Bibliothiki SA